THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, December 21, 2011

Happiness is like a butterfly..
the more you chase it,
the more it will elude you,
but if you turn your attention
to other things,it will
come and sit softly
on your shoulder =)



p/s: hopefully this happiness never end (wo ye xi huan ni) <3

Sunday, December 18, 2011



A broken heart ,
 ia macam sebuah cermin yg pecah
adakah kita hendak sakiti diri kita untuk baiki cermin itu 
ataupun pilih cermin baru je ..

TANDA-TANDA CINTA YANG SEMAKIN PUDAR ! 

Malas angkat telefon .. 
Taip sms pun pendek2 jer .. 
Dengan orang lain dia boleh cakap ‘single’ ..! ... 
Bagi alasan .. ' Awak nie terlalu baik untuk saya . Saya tak layak untuk awak ..' Masa ngorat kita dulu xda pulak timbul hal tu ..! 
Bila kita cakap “i love u”, dia balas ‘K” ja ..?!!
 ♥ Ada apa2 hal asyik cakap malas , malas , malasss ja .. 
Sudah pandai bergurau secara kasar n menyakitkan hati .. 
Dia dah x kisah kalau tak jumpa pun .. Sebulan x jumpa lagi bagus ..
 ♥ Apa kita buat dah tak betul dimata dia .. 
Dia nampak kelemahan kita lebih dari kebaikan .. 
Dia dah tak kisah apa yang jadi pada kita .. 
Susah nak senyum @ gurau2 macam dulu-dulu ..
 ♥ Dulu-dulu asal nak keluar dating jer mesti nak pakai baju matching .. Sekarang dah taknak .. Rimas .. Poyo plak dah katanya sekarang .. 
Dulu boleh jer bergayut berjam-jam .. Sekarang 5minit pun susah , katanya hp cepat panas .. hahahahahaha :')








p/s: selalu menyakiti membuat org yg kita syg tawar hati ok ,so avoid from that ;)

Friday, December 16, 2011

saying sorry doesn't mean there isn't guilt 
and
forgiving doesn't mean the pain is gone



p/s:jgalah hati seseorg itu dengan baik =)

Wednesday, December 7, 2011


Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan jatuh cinta,
lelaki itu tidak semestinya punya segalanya
tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata,
itu bukan bermakna dia lemah,
tetapi dia sedang mencari kekuatan
untuk terus tabah menyintai lelaki itu.

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan marah,
memang dia tidak mampu mengawal perasaannya
tapi percayalah, itulah maknanya
dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu.
Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh.
Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang,
semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.

Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan bercakap banyak,
dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas,
tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.

Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah,
itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya,
tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik,
bukan untuk dirinya,
tetapi untuk masa depan anda.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda,
bukan bermakna dia tidak sayang..
tetapi dia terlalu sayangkan anda
dan masih menganggap anda anak kecil
yang masih memerlukan sepenuh perhatian.
Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya,
anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi.
Naluri keibuannya sangat kuat.
Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan merajuk,
jangan kata dia mengada-ngada.
Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit
atau hadiah sedozen,
tetapi cukup dengan perhatian
yang boleh buat perempuan rasa dihargai.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’,
itu tidak bermaksud dia tidak menyintai
tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya,
bukan hanya hadir dari kata-kata
tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu,
dia benar-benar maksudkannya.
Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu,
jangan percaya kata-katanya
kerana dia hanya mahu menguji kamu.
Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya.
Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya.
Selagi dia dengan kamu, percayalah,
walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya
tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan menjadi degil,
dia bukan bermaksud untuk menjadi degil
tapi dia mahu melihat
sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya.
Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut.
Andai kena caranya,
jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata,
“tolong tinggalkan saya!”,
dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya.
Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja.
Apabila dia kembali tenang,
percayalah dia akan mencari anda semula.
Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda.
Perempuan sukar untuk mengawal perasaan.
Dia terlalu emosional.
Tapi dialah yang paling menyayangi anda
dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.

Andai lelaki tahu..
Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu
dengan perbezaan yang tersendiri.
Tetapi sekiranya mereka saling memahami,
mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan.
Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali.
Di sebalik air matanya,
tersimpan seribu satu kekuatan
yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya.
Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah
tapi dia punya kekuatan tersendiri
yang bisa menggoncang dunia
dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya.
Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda
kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja
tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyokong anda
dan membuatkan hidup anda lebih sempurna.

Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu
yang terbaik untuk anak2 anda.





p/s: cintai dan kasihilah seseorang insan yang bernama perempuan :)


Tuesday, December 6, 2011



Ask me how many times my heart has been broken 
and I will tell you to look in the sky and count the stars.







LOT OF SADNESS


p/s:thanks a lot ,its hurt :'(


Friday, December 2, 2011


heyYya! :)
Wheeha,at last ...
the SPM examination had Finished! now i'm free..he
9subject already pass on..whhop
so that all
selalu malas menaip.. see ya :)


p/s:doakan sy agar mendapat keputusan yg cemerlang..amin

Monday, November 28, 2011

huwarhh,nyum..nyum~ehe
waaaaa,so long ma ta update blog...
btw "HI" first to all readers..
ehem...hee
okay,psti smua nk tau kn npe sy jarang update blog skrg..(perasan plk ;) )
haa,here the answer..
first,because this year i am the SUPERDUPER SPM candidate..
so,da tntu laa kan awk da tau knape sy xlei nk update ..he
dua tiga bulan lepas emang amat busy..
nk tau mcm mne jdual sy ?
here ,i want to share together..
1.school day(mcm biase)
2.extra class(ptg pnye 2 -4)
3.pluss extra class(ptg 5-6)
4.night class(mlm 8-11)
then sleep time..
and..
on weekend...
morning-class kat skolah(830-12)
petang-class kat luar sekolah(3-530)
fuuh,full of duty kn?hehe
wlaubagaimana pun..trpksa hdapi jela..
demi mmberi kejayaan kpd kdua ibu bapa tercinta...
insyaallah :)
now,still in exam week..this wednesday bru abes..
whaa,xsbr rse nye nk merdeka laa katekan...ehe
then..okay blogger,after that you're my boyfie..ehe(gatal)
insyaallah i will always update my blogger supaya tidak berhabuk ni..hehe
so,that all laa,i must go study first..
tommorow CHEMISTRY paper..whoaah,hardest subject!he
so,pray for me to get an excellent result okay..
see ya :)




    p/s:doakan sy dpt result yg cemerlang SPM nnti ..amin :)

Friday, August 19, 2011



It's amazing how someone can break your heart and
 you can still love them with all the little pieces 


So speechless..but
IM OKAY.. (^.-)
chill girl..




p/s: be strong FARAH! you can face it.. =)

LOSER!



Olla!  mcm xsnonoh gitu kang tittle post ni =)
act,sdg membara ni..huhu
wlaubgaimana pun,i'm so proud of that girl!
cite nyee mcm ni..
ade laa sowg girl ni,ntah ape bajet cunn ke..
klau bolei nk jantan layan die jee sorg..erhh
girl,for your information,sy xde mse laa nk layan peminat awk tu..
die yg msj sy dlu..n sy xpenah pon lyn ..
so,dont worry laa,your fans xkn ilang laa..dah laa awk tu cntique kann;)
tp kan girl,tlg jgn pernah mengutuk sy dri blkang ...teramat xsuka tu!
sakit sampai dalam usus rase awk buad perkara bodoh tu..
klau laa awk bkn classmate sy,dh lme malukan awk okay..
so,watch out okay!




p/s: sy xcmpur hal org klau org xmnyusah hal sy...and one more thing,sy sgt bersyukur dgn ape yg awk da ckp ttg sy..thanks a lot!

Tuesday, August 16, 2011

(OLD FRIENDS)
so long not updating my blog..:)
miss it rite now..hee
so,today ..i would like to talk about friends...
besides family,friends are the most important think in our life..
so..the picture up there my bff..I REALLY LOVE THEM..
starts from form1 until form3 we have share our  joy and sorrow..
not only 3 years we have be together then our love stop...
until now,me and them always contact..
but,maybe our love did't like past..
its okay i accept it..
they have their life..pluss i'm far from them..(T.T)
i really love them!



(NEW FRIENDS)
here is my new friends...
starts from form4 until form5 and sooo on...
okay,I LOVE THEM...really love them..
so many thing we have do together...
studying together...
and we have establish a group..
that is JOHN'S group..haha
so,that all...hee
nothing to say anymore..
althought my new friends far from me.. 
but they always in my heart!:)




p/s:im sorry if my english broken..haha


Friday, May 27, 2011

hrmm,'DIA' da pergi ..
bkn slama-lamanya k..but for a while..he
tp nk wat cm ne,nk halang ke??
no way okay farah! 
he went there because he want to continue his struggle je ..
so,understand laa girl.. :'(
act,i am really sad to know that he must go far from me! (T.T)
tp,tpkse trima laa..kte da promise kan..;)
i hope YOU keep what you have promise to me...;)
so that all..
selalu malas untuk menaip..see ya!
<3!I LOVE YOU LAA BEBEK!<3


truly..FARAH <3

Monday, May 16, 2011

...HAPPY TEACHER'S DAY...

Yeahh..
happy kn gmba ni..hee
act,mmg kte eppy ssgt..
bcoz wlaupun dlm ksibukan...
smua krja yg tak djgka blaku dgn baik..
alhamdulilah..
tp,arini mmg mggila betol laa..
mcm ta egt da gitu SPM..haha
walaubgaimanapon..
SPM always in my mind !he
although we are so tired..but
we are so happy.. ;)
shukran YA ALLAH..
pluss..
prsmbahan sy td pun alhamdulilah bjalan dgn lancar.. ;))
so that all..
sekian..he


truly..FARAH <3


Saturday, May 7, 2011

HAPPY MOTHER'S DAY





Love that has no measure,
shelter from the harms,
i could live forever,
in my MOTHER'S arms

Ever understanding,
sharing all her charms
i know my safe heaven
is in my MOTHER'S arms..

If i could say what she means to me,
im sure it would take an internity,
she showed me how to be all that i can be,

she's always there,and she's my bestfriend,
taught me how to stand and when to bend,
i could stay forever
in my MOTHER'S arms..

Her gentle caring eases my pain
my stories of life she can explain
gave me wisdom to come in out of the rain
how my heart she warms

And i will be gratefull eternally
for the life and breath she gave to me
i will be forever in my MOTHER'S arms

thank you for always stay beside me
and support me in any way
thank you for taking care of me until now..
although i always make you hurt ummi..
i LOVE YOU more THAN EVERYTHING UMMI..

YOU ARE THE BEST MOM IN MY  EVER  LIFE (!)
HAPPY MOTHER'S DAY UMMI..
truly..FARAH <3

Thursday, April 14, 2011

12.4.2011
+sajak competition+    
                                                   
i know i am so ugly..(o.0)
but tu laa muke nervous bfore competiton..he
n at last...
erh,ta seperti yg dirancang..
fogot laa skrip uh..
naseb baek dapat hentam jew smua..heeh
n now..just waiting the rsult from teacher..
hopefully berbaloi laa ngan ape yg tlah sy usha kan..he
sekian :)


truly..FARAH <3

Sunday, April 10, 2011

WAAAA.....
lme nyew rse ta updte blog..
da usang da nmpk bloggy ku ni..
btw,diriku ini teramat bz dan kemalasan sejak kbelakangan ni..
so many omwork menjelma slpas cuti aitu..(-.-")
dan....stress pun tiba laa serta merta!he
N now,onwork still berkeliaran..ta dpt hapuskan lagy..
erhhh,boring da rase uat omwork ni..
letih teramat sesangat!
ble laa nak abes..PLUSS++
kls tmbhn ptg,kls tmbhan cuti..OMG!
hmpir nak teriak sy memikirkan ini..
namun,alhamdulilah kesabaran sy still ade..he
demi mommi n poppa..FARAH akan truskan perjuangan ni
dan takkan ptus asa sekerat jalan
bagi memberi kejayaan kat umi n papa
INSYAALAH


truly..FARAH <3


Tuesday, March 15, 2011

OKAY!
I HATE YOU!
never and no need appreciated me..
THANKYOU!


:'(
LOTS OF SADNESS


truly..FARAH <3


Monday, March 14, 2011

perempuan

woman was made from rib of man,
she was not created from his head to top him,
nor from his feet to be stepped upon,
but she was made from his side to be close to him,
for beneath his arm to protected by him,
near his heart to be love by him..

*******************************************
30 Perkara Perempuan x Sempat Bgtau Lelaki.....

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diriwanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akanlakukan apa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan i! ni dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah...

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.
:'(


truly..FARAH <3


Saturday, March 12, 2011

huh!

Its now 7.o0pm
there is not any message from you..hmm
 mybe something happen there..
because today is da last day you stay at the ***!
okay~
cool down girl..
so,while waiting for you..
sy nk siap2 jap ...
then..tuut..tuut nam my duck jap agy~he
(^_^)
LOTS OF HAPPINES <3

truly..FARAH <3

Tuesday, March 1, 2011

miss you


hey sayang,i miss you so badly..
although only 2days we didnt text..
every second,every minutes n every hours i just think about you..
dear,my eyes cannot stand to shed tears..
everytime i think about you,
i will see your  picture n i wear your necklace
when i wanna sleep,i will wearing your shirt to makes me feel that you 
close to me..
dear,i cannot deal with this situasion..
i need you here to come and see me..
i want we be like past dear.. :(

dear,you know that
i miss you when something really good happen,
because you are the one i want to shared it.. 

dear,i miss you when something is troubling me,
because you are the one who understand me so well..

dear,i miss you when i cry and laugh,
because i know that you are the one that makes my laugther
grow and my tears disappear..

dear,i want you to know that i miss you all the time..
but i miss you most when you stay besides me and hold my hand..
you make me feel strong when im with you dear..
and now im weak without you by my side dear..
however,i will try to be strong until you back..
i will always remember your word dear..
:'(
LOTS OF MISSING..



truly..FARAH <3




Tuesday, February 15, 2011

sick of kitty..

lalala,hmm
borem urh arini..wlaupon cti..
just duk umah jew..SABA,SABA!just one year jew farah!hehe
okes,story sy arini,psl mae kitty plk..
xabes2 psl kitty ni kn..
ok,smlm bwk kitty sy "meok" pegi klink..
ta pnjg cite,DR tnye npe kucing,then sy ckp mae kitty skit mte
dgn senang-menang nyew,theDOCTOR ta buad ape2 die trus bg ubt..
whaaa,sonang pnye kije..he
but,wlau senang n cpt...ubt yg DR bg uh da mmulihkn mae meok..
thanks DR n not foget,thanks ALLAH!
this me n themeok n tp sy ummi yg tgh drve uh!he
im so ugly+wif school uniform..he
act,before pegi klnik uh kalut-malut laa..
da laa extra class abes kol3,klnik  plk ttup kol4..
pulam jew schol,ambk meok then pegi klnk..
ouh2 not foget, thanks a lot to my ummi because stuju jgk
na bwk meok pegi klnik..he


truly..FARAH <3

Sunday, February 13, 2011

past story

today is sunday ...
so,as a student,i have go to school today..
haha,muqaddimah ape tah..he
btw,lme laa rse ta sntuh bnda ni(bia pon just 3-4 days..)haha
so many things that had happen last week...
but,takkan laa na story telling plk,he
so,ringkasannyew..
on FRIDAY,i hang out wiff my old fwen that is shazlin,he
we meet at kbmol,mcm biase ank2 mude buad klau kluar..hehe
im so happy had meet wiff her
aritu laa lme skit kte bolei jmpe..whaa,epy sesangat!
n mse lunch,her mother was so funny,slalu buad lawak..he
n thanks for expense farah! he
sy malu teramat bile bratur na g byar uh,
da kuar da my purse but,die ckp die blnja..he
so,mmbuad muka malu jela gitu..he
ni gmba yg smpt disnapkan..
non-edited!
n im so fatty thAn her!whaa
jelousy okay..he
so,stakat ni jew yela..
i love you my dear friend,
hope our friendship never last..
LOTS OF LOVE+LOVE FARAH


truly..FARAH <3


Saturday, February 5, 2011

clean up da kitty

Olla,da duo tiga ari da ta mengupdate blog ni..
da brhabuk daaa..hu
ok,today..bored teramat!spnjg holiday CNY ni,nothing special..
bgun,makan,"gmari-gmari",erhh xdew bnda laa nap buat
but,td..dalam keboringan..sy amek kitty 
n i make a purge..huhu
letih jgk mndikn kucing ni..fuuh
mule2 mndi,pastu sbun..then make dry fur..he 
mse mndi uh naseb baik kucing xcakar2..
kucingkn tkut ngn air..p sy mndkn die ngn air pns..
so...shhh,just duk diam jew die..huhu
p kitty uh takut laa ngn hairdryer..lol
p naseb baik bnda uh pns..lega laa cket dia..
so,gmbr yg sempat disnapkn..
here..lol
urhh,messy nyom!
da la pkai kaften..aha(memalukan)
btw,i love mae kitty "themeok" so damn muchie!
n he sick rite now..
mate die tataw kne ape..hmm
i hope meok cpt smbuh ea..amin
lots of love..farah

truly..FARAH <3

..............................

Grab A Button